Affiliate F.A.Q.

FAQ Banner

Aanmelden

  • Via deze link kan je een account aanmaken voor deelname aan onze affiliate campagnes. Na aanmelding keuren wij je account zorgvuldig, vul alles dus zo volledig mogelijk in. Het keuren kan maximaal 5 werkdagen duren, maar vaak keuren wij eens per dag.

Moet ik een bedrijf hebben voor het promoten van zooplus?

  • Nee, dit is in principe niet nodig. Wij raden je aan om bij (grote) affiliate inkomsten een financieel adviseur te raadplegen.

Wat heb ik nodig voor het promoten van zooplus?

  • Je kan onze producten en/of diensten promoten zolang je een website, app of social media-account hebt. Wil je ons promoten via een andere manier? Neem dan eerst contact met ons op!

Waarom is mijn aanmelding afgewezen?

  • Dit kan om meerdere redenen zijn. Bijvoorbeeld omdat je website (nog) niet af is, of omdat je website niet past bij onze campagnes. Neem de e-mail met uitleg waarom je aanmelding is afgewezen goed door. Toch nog vragen? Reageer dan op de e-mail en we komen zo snel mogelijk bij je terug.

Zijn kortingscode en cashback websites toegestaan?

  • Ja! Wij hanteren echter strikte regels:

    • Kortingscode partijen mogelijk enkel en alleen codes promoten welke terug te vinden zijn in je account.
    • Cashback partijen zijn toegestaan zolang voor de consument een duidelijke uitleg te vinden is over de verdeling van de commissie.
    • Het gebruik van een toolbar is niet meer toegestaan, voor geen enkele type publisher.
    • Partners die zich niet houden aan deze regels worden per direct, zonder berichtgeving, uit ons programma gezet.

Kan ik zooplus promoten met meerdere websites?

  • Natuurlijk! In je account kan je meerdere websites (url’s) invoeren. Zorg ervoor dat dit overzicht altijd up-to-date is

Kan ik altijd stoppen met het zooplus affiliate programma?

  • We zouden het erg jammer vinden, maar natuurlijk is dat altijd mogelijk. Je hebt geen opzegtermijn. Neem van te voren al je openstaande commissies op, zorg dat al het promotiemateriaal van je website af is en stuur daarna een e-mail naar ons om je account te laten stoppen/verwijderen.

Is het mogelijk om exclusieve acties op te zetten?

  • Daar staan wij altijd voor open! We bieden diverse mogelijkheden zoals exclusieve kortingscodes of een tijdelijke verhoging van commissies, afhankelijk van je plan. Neem contact op met een van onze online marketing managers en we bekijken graag de mogelijkheden.

Kan ik via banners zooplus promoten?

  • Ja! Je kan onze banners vinden in het programma.

Mag ik de zooplus banner zelf aanpassen?

  • Nee, omdat de banners de huisstijl van zooplus hebben. Wil je graag een aangepaste banner? Neem dan contact met ons op.

Welk scheidingsteken zit er in de productfeed?

  • In al onze feeds wordt er een komma als scheidingsteken gebruikt.

Hoelang is een affiliate cookie geldig?

  • 30 dagen na de klik of totdat de cookie wordt overschreven door een ander kanaal of affiliate partner.

Welk affiliate model wordt gebruikt?

  • Wij hanteren het last-click-counts, of “LCC”, model. Dat betekent dat de laatste click voor de bestelling de volledige commissie ontvangt.

Wordt er ontdubbeld op andere (marketing)kanalen?

  • Ja. Wij ontdubbelen op alle betaalde kanalen. Komt er iemand na een klik op jouw trackinglink via een ander kanaal op onze website? Dan verlies je de commissie.

Kan ik Nederland en België (Vlaanderen) tegelijk promoten?

  • Jazeker! Omdat wij via zooplus.nl naar zowel Nederland als België verzenden werkt jouw trackinglink voor beide landen.

Kan ik ook in Wallonië zooplus promoten?

  • Ja, maar niet via zooplus Nederland. Ga voor de Franstalige campagne naar www.zooplus.be.

Hoe wordt de commissie berekend?

  • De commissie wordt bepaald op basis van het volledige orderbedrag, met aftrek van eventuele retouren, exclusief BTW.

Wat gebeurt er met (deels) geretourneerde orders?

  • Volledig geretourneerde orders worden volledig afgekeurd. Deels geretourneerde orders worden deels goedgekeurd. Hierdoor kan de commissie per order dus na 14 dagen nog worden aangepast. Houd hier rekening mee als je analyses doet, gebruik enkel orders van minimaal 15 dagen oud als data!

Wanneer worden de orders gekeurd?

  • Eens per week, 14 dagen na de orderdatum. Voorbeeld: een order van 1 januari zal tussen 15 en 23 januari worden goedgekeurd.

Wat moet ik doen om de commissie uitbetaald te krijgen?

  • Zorg ervoor dat je rekeninggegevens, in SEPA vorm, in je account staan. Voor de rest hoef jij niks te doen! Wij regelen dat de commissie eens per maand wordt overgemaakt.

Krijg ik een factuur voor de commissie?

  • Ja! Die ontvang je per e-mail. Via je account kan je ook al je facturen later nog eens bekijken, downloaden of printen.

Wordt er BTW betaald over de commissie?

  • Je ontvangt de commissie van onze affiliate partner AWIN. Raadpleeg je informatie van AWIN hiervoor.

Hoe lang duurt het voordat ik een uitbetaling ontvang?

  • De betaling wordt eens per maand gedaan, vaak in het midden van de maand. Je ontvangt dan de commissie die goedgekeurd is. In de praktijk zal dit betekenen dat je de commissie over de bestellingen van de vorige maand zal ontvangen.

Mag ik mijn eigen bestellingen plaatsen via eigen trackinglinkjes?

  • Nee, ons programma is niet bedoeld om korting te krijgen op je eigen bestelling. Als je dit toch doet zullen we de commissie afkeuren en je account blokkeren.

Hoe lang duurt het voordat ik data kan zien in mijn account?

  • Alles wordt real-time bijgehouden. Het is echter pas enkele uren later zichtbaar in je account. Houd hier rekening mee als je aan het testen bent.

Het lukt me niet om te starten met het programma, wat nu?

  • Het is en blijft lastig als je net begint, dat snappen we goed! Onze online marketing managers staan daarom voor je klaar. Neem contact met ons op en we helpen je graag met al je vragen en/of problemen. 

Mijn vraag staat hier niet tussen, of ik heb een andere vraag, wat nu?